Let him go

Det går inte att bara fortsätta som om ingenting har hänt,
för du gjorde det värsta tänkbara mot mig och du borde
förstå själv hur det känns när du säger att du vill försöka
igen och sen vänder allting emot mig och blir så känslokall
så fort du fått mig dit du ville. Jag var på väg igen, att gå
vidare och börja om, men så kom du tillbaka och vände
upp och ner på allting för att sedan lämna mig sårad och
ledsen igen. Jag fattar inte vad du håller på med, är du
bara ute efter att jag ska må skit och tråna efter dig?

Jag kommer inte att göra det, tänker inte återgå till att
vara hon som endast dög till att knullas och sedan bli
bortkastad gång på gång. Jag vill inte höra dina dumma
bortförklaringar och undanflykter hela tiden, jag vill höra
sanningen för en gångs skull. Lögner har jag fått alldeles
för mycket av på sådan kort tid. Du vet exakt vad du håller
på med och varför, du är bara för feg för att säga som det
är. Du kommer att bli ensam en dag, först då kanske du
inser att människor inte är några leksaker som du kan
plocka fram vid behov och sedan kasta bort. Allting kretsar
inte kring dig, förstå det, du är inte den ende med känslor.

Nej, ingenting jag har gjort eller sagt har varit för att få dig
att må dåligt, oavsett vad du än säger. Jag har bara velat
ha några svar och få dig att förstå vad fan du håller på med.
Bad inte om en förändring för min skull utan för din egen.
Även fast du betett dig som ett svin mot mig så vill jag bara
att du ska ha det bra, och det säger väl tamejfan allt. Men inte,
på något vis blir allting vridet så det slutar väl med att det var
mitt fel att du knullade en annan. Ja, jag är jävligt förbannad
och bitter men jag har all rätt i världen att vara det nu. Varför
i helvete kommer du och säger att du vill försöka igen för att
sedan börja ignorera mig? Jag antar att jag inte passar in i
den lilla värld du lever i, för du är ju så enträgen om att passa
in och det säsongare gör är trots allt bara att supa, knulla och
jobba. Jag har varit så jävla dum och litat blint på dig, jag gav
dig allt jag hade plus lite till och blir ändå behandlad som..
Jag vet inte, finns inga ord som kan beskriva det.

Och nu, återigen har jag varit lika jävla korkad. JAG TRODDE
PÅ DIG IGEN
, för kanske, kanske hade du insett att du inte
kan behandla folk hur som helst, men helvete vad fel jag hade.
Eller nej, korrigering, det är bara mig du behandlat som skit.
Bara alla andra tycker om dig så var det saksamma om din
''flickvän'' kom sist, alltid sist, aldrig någonsin prioriterad. Du
är dålig på förhållanden? Ja, men med lite förnuft så borde
till och med du förstå att man gör inte så mot den man säger
sig älska mer än allt annat. Du skulle göra allt för mig? I
helvete, gynnar det inte dig så är det ju skitsamma, för vem
fan bryr sig om jag blev sårad, besviken och ledsen?

Det här var ditt/dina jävla misstag och det är fan inte mitt
ansvar att ordna upp det DU har förstört. Men grattis Filip,
än en gång har du fått mig att ta på mig skulden för något
som jag inte gjort genom din jävla ignorans. Förbannat.
Jag hoppas att du snart inser vad du håller på med och hur
mycket du sårar mig genom att vara såhär. Förfan. Och det
jävligaste av allt, jag vet att jag skulle ge det en chans igen.


Den vackraste stunden i livet var den när du kom
och allt var förbjudet och allt som vi gjorde den
stunden vill jag göra om för det ekar i huvet' och
det blod som jag trodde var stilla det fick du att rinna,
den uppgivna röst som jag nyttjat så illa fick du att försvinna


O jag somnade den natten i tron på att allt var en del
i en kärlekshistoria, men det visade sig dagen därpå att
jag hade gjort fel när jag gav dig en gloria.


_____________________________________________


Du är resan som jag velat ska ta fart, du är gåtan
som jag aldrig löser klart, du är början på nåt nytt
och nånting underbart för mig, för mig, för mig.



Vissa saker betyder för mycket för att glömmas. Fan.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du kommer flina åt den här texten en dag.

2010-03-01 @ 15:36:12
Postat av: S

Mycket möjligt, lär väl flina åt allt som hänt och varit.

2010-03-02 @ 01:23:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0