Knock you down

Won't see it coming but when it happens
you're gonna feel it, let me tell you now,
just get back up when it knocks you down.

Det är så många ord som trängs med varandra, som vill
bli sagda och hörda. Ingen av dem kommer ut, de samlas
på hög och blir liggandes tills de blir bortglömda, förträngda
och till slut försvinner. Alla dessa ord, de hade kunnat förändra.
De speciella stunderna kommer alltid att bevaras någonstans
långt därinne, redo att plockas fram när tiden är rätt, när allt annat
ordnat upp sig och det finns plats för tankarna som nu snurrar runt.

Jag är egentligen inte kapabel till det här, att ha det såhär. Hur
mycket jag än intalar mig själv att jag klarar allt så är det lika
nedslående varje gång människans svekfullhet gör sig påmind.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0