I'll never let you know

Now she's only a broken down angel
She's only a bird that's broke her wing
She's only someone, somone who's gone wrong
She's only a child that's lost her way
She used to be a girl of simple pleasures
A breath of spring to chase your blues away
But now she bears a cross, for a love that she has lost


Jag springer, jag hinner inte ens se var jag springer, jag bara rör
mig framåt. Ständigt på jakt efter något onåbart, någonting som
endast finns i ett minne från en förlorad tid. Jag kan inte minnas
vad det var, jag vet bara att jag ska ha det. Ett meningslöst jagande.

Ansikten flimrar förbi, jag vet inte längre vilken famn som tillhör
vem. Munnar viskar vackra ord till mig, viskar löften men jag
stöter bort dem, låter dem försvinna ut ur mitt liv som om det
aldrig hade hänt. Händer försöker gripa tag i mig och dra mig
tillbaka, men de lyckas aldrig hålla fast mig. Skrikandes, klösandes
och bitandes lyckas jag bli fri igen, jag blir alltid fri igen. Ingen
ska någonsin få spärra in mig, ta min frihet ifrån mig.

Det ena minnet avlöser det andra, men jag får aldrig grepp om dem.
De försvinner ur mitt sinne lika fort som de dök upp. Upplöses i
dunkla dimmor, ett mörker dit inte ljuset kan nå. Minnena som jag
jagar är onåbara, ändå fortsätter jag jakten. Letandet i mitt sinnes
mörka vrår tar krafterna ur mig, men jag ger inte upp. Inte nu.

Jag fortsätter att springa, fortsätter leta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0