Longing for lullabies

Såg nyss någonting om de så kallade ''kamphundarna'' och undrar bara;
HUR I HELVETE TÄNKER FOLK!?

Visst, pittbullterrierna och de andra raserna var framavlade för att slåss mot andra
hundar, men det är nu förbjudet i Sverige. Det förekommer fortfarande hundkamper,
men som sagt, det är olagligt. Och det är helt sjukt. De människorna är totalt känslokalla
och respektlösa mot hundarna och deras liv. Fy fan.

Till saken. Vilken hundras som helst kan bli en så kallad ''kamphund''. Det beror helt
på uppfostran och ägaren. Jag skulle lätt kunna få min jämthund att bli en kamphund,
och jämthundar är bland de snällaste raserna jag stött på.

Jag kan inte förneka att jag går lite åt sidan när det kommer en pitbull eller dylikt, men
man har blivit så matad med artiklar om dessa djur som attackerar människor för inget.
Och bara sådär apropå, varför skriver inte tidningarna om en golden retriver attackerar en
människa? Det är mer vanligt att de ''vanliga'' familjehundarna är de som attackerar barn
och så vidare. Men nej, det går ju inte för sig. Och visst, ''kamphundsraserna'' är jävligt tuffa
i psyket och kräver ganska mycket av sin ägare, men har man aldrig haft hund så ska man
inte vara så jävla korkad att man skaffar sig en sådan ras det första man gör. För det är inte
status att ha en hund som man inte kan kontrollera för fem öre.

Så sluta klanka ner på dessa raser, de är vackra, intelligenta och underbara.
Det är inte hundarnas fel, det är människans.

Kommentarer
Postat av: Z

Bra där att du lägger upp vårt argument!! :D

2008-09-23 @ 17:06:50
Postat av: Sandra

Och vilka är ni? :P

2008-09-24 @ 00:20:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0