Blue and alone

Livet i allmänhet består av en massa val. Vad ska jag äta? Ha på mig? Vilken
väg ska jag gå hem? Ska jag göra det eller inte? Hur gör jag nu?

Som sagt, dagarna består till största delen av en massa val, och varje val medför
konsekvenser oavsett om man vill det eller inte. Det kan vara något bra eller något
som man bittert får ångra resten av sitt liv. Att lära sig av sina misstag är egentligen
fel. Vissa val kan förstöra ens liv totalt och ger en inte en andra chans, hur ska
man då lära sig av sina misstag?

Jag står vid ett vägskäl. Vilken väg ska jag ta? Ska jag lämna allt det trygga och fortsätta
in på den osäkra, nya vägen? Mitt val kommer att återspeglas i resten av mitt liv, oavsett
hur jag än väljer. Den nya, osäkra vägen är kanske den rätta för mig, få börja om på nytt
och bara rå om mig själv. Men den gamla.. Jag har så många minnen, både bra och
dåliga. Det är så mycket som spelar in nu, jag vill ha modet att kunna bryta mitt gamla
mönster och starta om, men jag vill ändå har modet att kunna stanna och försöka på nytt.

Jag har några timmar på mig att bestämma mig. Några timmar, ett val, en förändring?

Kommentarer
Postat av: J

alltid bäst att välja nått nytt.

2008-10-10 @ 16:33:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0