Mirror, mirror

I think I know
what you tried to say to me
and how you suffered for your
sanity and how you tried to set
them free. They would now
listen, they're not listening still.
Perhaps they never will


Vi är som en spegel. Allting vi ser och gör avspeglas i oss själva och det
vi gör. En krossad spegel kan jämföras med ens krossade känslor, skärvor
som kan limmas ihop men som alltid lämnar spår efter sig och som för
alltid kommer vara så mycket skörare. En liten stöt och allting kan raseras
en gång till, och för varje gång man lagar det blir det skörare och skörare.
Bitar som varit för små för att för att sättas in igen blir till slut så många
att de lämnar ett stort hål. En tomhet.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Läste din kommentar för ett fåtal sekunder sedan. Visste inte vem du var, när jag bara såg ditt förnamn.



Jag vet inte heller hur jag skall tolka din text riktigt. Folk sägs gilla mina texter, utan att förstå dem över huvud taget. Nu förstår jag hur dem känner. Du skriver bra, djupt och passionerat.



Neka mig!

2008-11-10 @ 19:18:53
URL: http://denyme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0